WYCIECZKA KRAKÓW - WIELICZKA - ZAKOPANE - OŚWIĘCIM PDF Drukuj Email
(0 głosów, średnia ocena 0 na 5)
Wpisany przez Monika Glińska
Czwartek, 05 Czerwiec 2014 14:00
Rozmiar tekstu:

27.05.2014 uczniowie Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania wyruszyli na 5-cio dniową wycieczkę . Była ona całkowicie darmowa, a udział w niej brali ci, którzy najczęściej chodzili na zajęcia dodatkowe , pozalekcyjne ,finansowane przez Unię Europejską. Uczniami  opiekowali się :p. Renata Gąsiorek, p. Danuta Babiak, p. Mirosław Sokół oraz p. Włodzimierz Sokół .Wycieczka obejmowała zwiedzanie Krakowa , Wieliczki , Zakopanego oraz muzeum Auschwitz i Birkenau w Oświęcimiu . Podróż do Krakowa zajęła nam około 12-stu godzin. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy krakowską starówkę, byliśmy na Wawelu oraz w Kościele Mariackim .Potem wyruszyliśmy do Kopalni Soli „Wieliczka” , gdzie przewodnik opisał nam, jak dokładnie wyglądała praca przy wydobywaniu soli. Do kopalni schodziliśmy schodami do ponad 160 m pod ziemią , wracaliśmy windą . Noc spędziliśmy w pięknych apartamentach „Florian” .Następnego dnia mieliśmy spotkanie w Uniwersytecie Jagiellońskim, który także współpracuje z naszą szkołą. Później zwiedzaliśmy kościół,  w którym modlił się Jan Paweł II.W Krakowie towarzyszyła nam piękna pogoda , było ciepło i słonecznie . Po zwiedzaniu Krakowa wyruszyliśmy do Zakopanego, a dokładniej do miasteczka Murzasichle. W domku wypoczynkowym „ U Aniołka” spędziliśmy kolejne 3 noce .W domku tym można było grać w bilard ,pin-pong , korzystać z basenu , sauny oraz siłowni . Kolejne dwa dni nasi uczniowie poświęcili na dokładne zwiedzanie Tatr. Najpierw wyruszyliśmy do Morskiego Oka , co zajęło nam prawie cały dzień , trasa była bardzo długa. By zobaczyć długo oczekiwany widok przeszliśmy około 9 km, po czym musieliśmy wrócić i pokonać kolejne 9 km . Następnego dnia wyruszyliśmy w Dolinę Kościeliską, gdzie przeszliśmy 12 km . Byliśmy w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej , które zostało wybudowane jako votum za ocalenie życia papieża Jana Pawła II. Mieliśmy także czas wolny w Zakopanem na Krupówkach, gdzie mogliśmy kupić pamiątki . Niestety pogoda w górach nam nie towarzyszyła , ciągle padał deszcz, ale nie był on wielką przeszkodą , ponieważ chcieliśmy wykorzystać dany nam czas, by zwiedzić jak najwięcej miejsc . Ostatniego dnia naszej podróży wracając do Górowa zajechaliśmy do Oświęcimia, gdzie zwiedzaliśmy obozy koncentracyjne Auschwitz oraz Birkenau. Miejsca te interesowały nas , ponieważ poprzez ich zwiedzanie mogliśmy poznać historię , przeszłość wielu narodów. Muzeum te zwiedzali nie tylko Polacy, a także ludzie innych narodowości. Do Górowa każdy wrócił zmęczony, ale z pewnością zadowolony z podróży . Myślę , że właśnie przez takie wycieczki uczniowie nie tylko integrują się i poznają siebie lepiej, ale przede wszystkim poznają świat .